A Magyarok Világkapcsolata  
 
            
t h e   h u n g a r i a n   w o r l d   c o n n e c t i o n       

 
 
    HIRDETÉS
HIVTALOS FORDÍTÓ
Érsek András
Ordre des traducteurs, terminologues et interpretes agréés du Québec , magyar, angol, francia, román
Tel: (514) 781-9768
Fax: (514)626-0869
Email: itt

KERESÜNK

magyarul beszélő személyt, A Magyar Társadalmi Klub (Hungaria) keres, kiszolgálás és kisebb feladatok ellátására, hétvégenként és rendezvények alkalmával. Tel: 514-288-7966 kérje Tibort.

Dr. Machan Tamás
Családi fogorvos
6600. Trans Canada,
Suite 807
Pointe Claire, QC.
H9R 4S2
Tel:
514-426-4228
A Magyar Aranycsapat ez évben is megrendezi a Nemzeti Összmagyar Diákbajnokságot (sakk, bírkózás, asztalitenisz, magyar irodalom és történelem). További információ Gyuri bánál (814-586-9647)
STEVE Electric Inc.
Szõke István
Hívjon bármikor:
Tel: 514 981-5527 
vagy (450) 688-59831
Családi Temetkezési Vállalkozó
693. Jean Talon O.
(Park Extention)
Montreal,  H3N 1N1
Tel: (514) 271-1212
STEVE Electric Inc.
Szőke István
Hívjon bármikor:
Tel: 514 981-5527 
vagy (450) 688-59831

KERESÜNK

magyarul beszélő személyt, A Magyar Társadalmi Klub (Hungaria) keres, kiszolgálás és kisebb feladatok ellátására, hétvégenként és rendezvények alkalmával. Tel: 514-288-7966 kérje Tibort.

 

Milyen is Orbán Féltotalitárius rendszere? 

 

Magyar Krónika, 2014.november 30.

Surján László

 Kiugró érdeklődést váltott ki Eörsi Mátyásnak az a Szlovákiában szlovákul megjelent interjúja. A cikk írásakor csak az én egyik facebook oldalamról 4132 ember nézte meg a  Körképben látható cikket, 38 megosztást, 59 hozzászólást kapott. A hozzászólók közül csak egy volt, aki azt írta: Az a helyzet, hogy semmi valótlant nem olvastam az interjúban!

A többiek szerint meg csak valótlan van benne. Nem akartam belemenni a részletekbe, viszont mivel az Eörsi interjút elutasítók sem tették, csak sommás ítéletre szorítkoztak, kiemelek három részletet.

 Eörsi szerint Orbán azért sikeres, mert „irányítja a médiát és az embereknek nincsenek hiteles információik arról, hogy mi is történik valójában. Az állami média tele van kormánypropagandával és hasonló a helyzet a magánkézben levőkkel is. Létezik ugyan pár független kiadvány, de azok nem képesek jelentősebben befolyásolni a közvéleményt.”

Ebben a pár sorban a következő burkolt állítások húzódnak meg. Ha a polgári kormány nevez ki valakit a közszolgálati média élére, akkor az pártkatona és kézi irányítással működik. Ha baloldali kormány teszi ezt, akkor persze semmi nem veszélyezteti a szabadságot. Ha a kormány révén valami jó történik, akkor az arról való beszámolás kormánypropaganda, tehát hamis. Független egy sajtótermék, ha baloldali. Érdekes megközelítés: van magánkézben lévő és van független. Az nem zavarja Eörsi urat, hogy az általa magánkézben lévőknek, s nem függetleneknek nevezett sajtótermékek az elmúlt pár hónapban csak kapásból elővett emlékeim szerint élesen támadták a kormányt a reklámadó, a földalapú támogatás korlátozása, a vasárnapi munkaszünet esetleges bevezetése, a miniszterelnökségen bevezetett 10 órás munkanap és az internetadó kapcsán. Azt pedig, hogy a HVG, a 168 óra, a Népszabadság, a Népszava, a megyei lapok, A Klub Rádió, az ATV, az internetes portálok tömege, az index, az origo, a Hír24, a 444!, hogy csak a legnagyobbakat említsem, ne lennének képesek jelentősebben befolyásolni a közvéleményt, ezt magyarázza meg az érintetteknek. A médiafelület ugyanis adott, ha nincs eredmény, akkor gyenge a szakmai munka. Ezen a ponton bizony Eörsi a régi mondás alapján nyilatkozott: messziről jött ember azt mond, amit akar. A szlovákiai olvasó nem tudja ellenőrizni a szavait. 

Egy másik vádpont: Olyan választási rendszert alakított ki, ami arra motiválta a politikai pártokat, hogy harcoljanak egymással és nem arra, hogy összefogjanak. Az új szabályok szerint ugyanis minden politikai párt, amelyik önállóan méretteti meg magát a választásokon, a választások előtt állami hozzájárulást kap. Nem sokat, 5 millió forint körül (15 ezer euró). Látnia kellett volna, hogy ez mit eredményezett! Hirtelen 20 ellenzéki pártunk lett, akik kölcsönösen küzdenek a választóért, az ellenzék pedig ezáltal teljesen szétmorzsolódott. 

 Tény, hogy 2014-ben 94 párt indult az áprilisi választásokon. Ha ebből csak 20 volt ellenzéki, akkor Orbán ezzel a lépéssel a saját szavazótáborát osztotta meg. Ráadásul elfelejti megemlíteni, hogy a baloldal vezető csoportjai közösen indultak, tehát nem osztották meg magukat.

 Harmadjára azt az állítás emelem ki, hogy „Már a második választásokat nyerte meg a rezsicsökkentés ígéretével, és sikerül neki. E cél érdekében van szüksége Oroszországra, a kedvezményes gázszállítás miatt.”

Azon kezdem, hogy nem tudom melyik az a két választás, amiről Eörsi beszél. Hét választást nyertünk zsinórban. Melyik kettőre gondol? 2010-ben egy szó sem volt rezsicsökkentéstől. A gázáremelést kifogásoltuk, joggal, hiszen Lendvai Ildikó lassan mondta, hogy megértsük: nem lesz. Azután lett. 2014-ben pedig már nem ígéret volt a rezsicsökkentés, hanem valóság. A rezsicsökkentési akció lényege, hogy az állam, élve a fogyasztói ármegállapítás lehetőségével, profit csökkentő hatású árat állapít meg. Ezt költségvetésből nem kompenzálja, a műszaki színvonal megtartására viszont a működési engedély elvesztésének veszélye kötelez. Ebben a rendszerben egyedül a szolgáltatónak érdeke az alacsony beszerzési ár. Az orosz gáz ár egyébként nemcsak Magyarországon alacsony. Az árcsökkenés oka, hogy a gáz árát a kőolaj árához kötötték, ami jelenleg csökken. E csökkenés sok-sok milliárd dollár veszteséget jelent az oroszoknak. Csak nem gondolja Eörsi komolyan, hogy ezt a helyzetet a magyar miniszterelnök idézte elő? Nagyhatalom volnánk?

Nem fecsérlem tovább az időt: hamis minden, amit Eörsi állít.

az oldal tetejére Impresszum | Hirdetési árak | © Magyar Krónika Rt.