Egyed Zoltán újságíró azt írta róla: Egy kicsit fél Budapest a Gundel családhoz tartozik, hiszen ha valaki nemcsak flancból megy el ebédelni vagy vacsorázni, hanem tényleg jól is akar enni, akkor azt szokták mondani: menjünk el a Gundelhez. Gundel Károly mindent meg is tett azért, hogy vendégei kellemesen töltsék idejüket: zenészeket és énekeseket szerződtetett, magántársaságok összejövetelei számára a vendéglő kertjében elkülönített részeket hozott létre, a társaság krémje számára külön terasz állt rendelkezésre.
A konyhában 13 szakács készítette az ízletes ételeket, 52 pincér szolgált fel, és még 40 alkalmazott dolgozott a vendégek kényelméért. A családi hagyomány folytatásaként a tulajdonos 13 gyermeke közül többen is részt vettek az étterem működtetésében.
A 1920-1930-as évekre már nemzetközi hírnévre tett szert, és amikor 1937-ben III. Viktor Emánuel olasz király Magyarországra látogatott, a székesfehérvári bankett megrendezésével Gundel Károlyt bízta meg a kormány.
Két évvel később a New York-i világkiállítás magyar pavilonjának hivatalos étterme a Gundel volt, és a The New York Times elismerően így írt: A Gundel-vendéglő nagyobb, jobb hírverést biztosít Budapest számára, mint egy hajórakomány turista-prospektus. A második világháború viharát a vendéglő is megsínylette, kapuit 1945 áprilisában nyitotta meg újra. Régi fényében azonban nem sokáig tündökölhetett, 1949-ben államosították. A városligeti vendéglőn kívül Gundel Károly 1920 és 1926 között a Royal Szálló, majd 1927-től 1948-ig a Gellért Szálló éttermeit is bérelte.
Szakmai munkája mellett – édesapjához hasonlóan – tevékeny közéleti szerepet is vállalt, részt vett a Vendéglősök Beszerző Csoportja és a Promontoria Borbevásárló Szövetség alapításában, tagja volt az Idegenforgalmi Szövetség elnöki tanácsának, nagy szerepet játszott a Szállodások és Vendéglősök Ipartestülete működésében, amelynek tiszteletbeli elnöke és örökös tagja is lett. 1928-ban tevékenységéért az Országos Iparegyesület aranyérmével tüntették ki.
A magyar vendéglátást, a magyar konyhát gasztronómiai tárgyú írásaival, könyveivel is népszerűsítette. Legfontosabb művei közé tartozik a szakmai tapasztalatait összegző A vendéglátás művészete és A vendéglátás mestersége, valamint a magyarok étkezési szokásait megörökítő A magyar konyha fejlődése és A magyar szakácskönyv-irodalom a XVIII. század végéig című munkája.
Kis magyar szakácskönyvét több nyelvre is lefordították, és több mint 30 kiadást ért meg. Tanácsaival segítette Karinthy Frigyest Vendéget látni, vendégnek lenni című könyvének összeállításában.
Vendéglőjében a hagyományos magyar és francia fogások mellett saját, méltán világhírűvé vált ételeit is felszolgálták, ilyen a nemzetközi étlapokon ma is megtalálható fogas Gundel módra, a Gundel-tokány, a borjúborda Gundel-módra, a Gellért, a Liget vagy éppen a Gundel nevet viselő saláták.
Egyéni receptjeinek csúcsa azonban minden bizonnyal a „palacsinták királyának” is nevezett ételkölteménye, a Gundel-palacsinta. A cukrozott narancshéjjal, mazsolával és tejszínnel dúsított diós töltelékkel, tejszínes csokoládéöntettel tálalt desszert elfogyasztása igazi kulináris élvezetet nyújt.
Gundel Károly művészi érzékét, alkotóképességét leszármazottai is örökölték, gyerekei közül többen is a vendéglátás területén tűntek ki, unokái közül pedig a színész Latinovits Zoltán és Bujtor István, valamint a népszerű zenész, Frenreisz Károly lett hivatásának ismert és elismert képviselője.
Sikerének titkáról Kellér Andor írt érzékletesen: Minden vendéget egyforma kedvességgel üdvözölt, de görnyedés nélkül, nem a hasznát sóvárgó üzletember alázatával, hanem a vendéget szívesen látó házigazda figyelmességével.